לפני שנה בערך (קצת יותר או פחות.. אל תתפסו אותי במילה), לאחר שחבר שלי סיפר לי שהוא מקבל את ישראל היום בחינם עד הבית כל בוקר, התקשרתי לשירות הלקוחות ושאלתי אם אפשר לקבל את העיתון גם כן בצורה כזאת. קיבלתי תשובה שאין מכסה ולכן זה לא אפשרי.
לאחר שבועיים התקשרתי שוב והתבשרתי שכעת זה אפשרי ואכן מאותו רגע קיבלתי את העיתון בחינם בכל יום עד הבית. זה היה נחמד, וזה התאים לי מאוד לקבל עיתון בכל בוקר ולא לשלם על זה כלום וככה זה נמשך.
ביום בהיר אחד העיתון לא הגיע. גם למחרת העיתון בושש לבוא וגם למחרת. התקשרתי לשירות הלקוחות והם הבטיחו שהם יבדקו את זה וידאגו שהעיתון יחזור להגיע אלי בהקדם ואכן למחרת העיתון חזר להגיע. כך זה המשיך במשך חודש עד ששוב קמתי בבוקר לגלות שהעיתון לא שם. שוב התקשרתי אליהם אחרי מספר ימים ושוב אותו סיפור ולמחרת העיתון חזר. וכך זה קרה שוב ושוב, העיתון מפסיק להגיע, ושיחת טלפון מטפלת בזה.
לפני כחודשיים נמאס לי. העיתון שוב בושש לבוא ואני החלטתי שאין לי כוח להתקשר לשירות הלקוחות ואם לא רוצים להביא לי את העיתון, שיהיה. הנחתי שיש להם כל מיני בעיות עם החלוקה, כי הם משתמשים בשליחים של הארץ ובטח יש איזשהו קצר כל כמה זמן. וכך, במשך חודשיים חייתי ללא עיתון וזה לא ממש הפריע לי.
אתמול כשהתעוררתי מוקדם בבוקר וירדתי למטה לא יכולתי שלא להבחין בכך שליד דלת הדירה של השכן שלי מלמטה מונח לו עיתון ישראל היום טבין ותקילין. וזה גרם לי לחשוב שבא לי להתקשר לראות מה הם יגידו על כך שחודשיים לא קיבלתי עיתון למרות שהשליח ככל הנראה כן מגיע לבניין.
התקשרתי לשירות הלקוחות. הנציגה שאיתה דיברתי לקחה ממני את הפרטים ונשמעה מבולבלת משהו כשאמרתי לה שכבר זמן מה אני לא מקבל עיתון. היא תקתקה כמה דברים על המקלדת (כנראה חזק כי שמעתי את התקתוקים בטלפון) ואז היא אמרה שהיא רואה שהחלוקה אלי הופסקה במרץ ולמה לא התקשרתי עד עכשיו. הסברתי לה שלא היה לי כוח ושלמען האמת לא כזה לחוץ לי שיגיע העיתון וסתם התעניינתי לראות למה כן מגיעים לבניין אבל לא מחלקים לי.
היא אמרה שמאחר והחלוקה הופסקה במרץ ולא התקשרתי אז, אז כרגע אין מכסה והיא לא יכולה לשלוח לי את העיתון כל יום אבל היא המליצה לי להרשם לקבלת העיתון לאימייל שלי בכל בוקר. אמרתי לה שאין לי בעיה לא לקבל את העיתון עד הבית ושסתם התקשרתי כי עניין אותי למה זה הפסיק , אבל למרות זאת היא רשמה שיתקשרו אלי ברגע שתתפנה מכסה.
אז ככה זה כנראה עובד בישראל היום. יש להם מכסה של עיתונים לחלוקה עד הבית, ומאחר והחלוקה היא בחינם, על מנת לפנות מכסה הם מפסיקים באופן יזום וללא יידוע חלק מהמנויים אחת לזמן מסויים. אם המנויים האלה מתקשרים לשאול מה קורה הם מתנצלים ומבטיחים לטפל בזה. אם המנויים לא מתקשרים תוך זמן סביר, הם מבטלים להם את המנוי ומפנים מקום למנויים חדשים.
אני מבין למה הם צריכים לעשות את זה. העיתון מחולק בחינם ולכן אין אף אחד שיבטל את ההגעה שלו מיוזמתו (לרוב האנשים לא באמת אכפת מיערות הגשם וכו'), אם הם היו מתקשרים למנוי ושואלים אותו אם הוא רוצה להמשיך, סביר להניח שרובם אם לא כולם היו עונים שכן גם אם הם לא קוראים את העיתון באמת… שיהיה.
עם זאת, השיטה של ביטול המנוי עצמאית מבלי ליידע את הלקוח מציקה. זה ממש מעצבן לקום כל חודש חודשיים כדי לגלות שהעיתון לא הגיע ואז להתקשר לשירות הלקוחות שוב פעם, לבקש שיטפלו בה שוב פעם ולקבל את אותה התנצלות שוב פעם. לי זה גרם מספיק אי נוחות עד שהעדפתי להפסיק לקרוא את העיתון מאשר להתקשר אליהם. עם זאת אני מניח שיש להם מספיק אנשים ברשימת ההמתנה למכסה בשביל שלא ממש יהיה להם אכפת אם מישהו "מפסיק" את המנוי שלו. אולי הם אפילו שמחים.
פספסת את עיקר הפואנטה.
לאחרונה התפרסם שמנויים חדשים יהיו רק בתשלום. הם הצהירו שמנויים קיימים ימשיכו לקבל חינם, אבל לאור תאוריית הניתוק היזום – ההצהרה השנייה שלהם מקבל אור חדש.
לא שמעתי על נושא המנויים בתשלום. אני יודע שחשבו על זה בעבר (התקשרו אלי לסקר בנושא) אבל למיטב ידיעתי זה ירד מהפרק.
בכל מקרה, אני לא מתכוון לחדש את המנוי מהסיבה הפשוטה שככל הנראה אני אמצא את עצמי חודש לאחר מכן צריך להתקשר אליהם שוב בשביל להמשיך ולקבל אותו.
אני תוהה אם אין דרך יותר טובה להתמודד עם זה. זה נכון שאם יתקשרו אנשים יגידו "כן, בטח". אבל מה אם הם יצטרכו לעשות משהו יותר אקטיבי? למשל, אם ישאירו להם בתוך העיתון טופס שהם צריכים להשאיר על הדלת למחרת עם אישור שהם מעוניינים בהמשך המנוי? אם השליח רואה את הטופס, הוא משאיר עיתון וגמרנו. אם לא – לא משאיר עיתון, ומשאירים פתח להתקשרות ע"י הלקוח כדי לחדש. הבעיה העיקרית עם הרעיון הזה היא ששליחים הם לא בדיוק העם האמין ביותר בעולם גם ככה, וזה פתח לבלאגנים.
למלא טופס ולהשאיר בפתח הדלת זה אכן בעייתי בגלל השליחים.
עם זאת אפשר באותה מידה להשאיר פלייר שיבקש מהם להתקשר למספר מסויים ולאשר את רצונם בקבלת העיתון.
יש שתי בעיות עם זה:
1. זה טרטור באותה מידה שלהתקשר אליהם בשביל לשחזר את המנוי זה טרטור (אגב, גם למלא טופס זה טרטור). אבל לפחות נפתרת תחושת אי הנעימות של לא לקבל עיתון בלי לדעת למה.
2. אנשים רבים מתעלמים מפליירים שמצורפים לעיתון וגם אם הם יכתבו את זה בתוך העיתון עצמו, יש אנשים שלוקחים עיתון רק בשביל לקרוא את הספורט למשל ובטח לא יראו את ההודעה.
אני שברתי את הראש על זה ולא מצאתי עדיין פתרון משביע רצון.
נו, אז יש קצת טרטור, אז מה? טרטור מינימלי (כמו לסמן איקס על טופס ולהשאיר אותו על הדלת) הוא לגמרי לגיטימי כשאתה מקבל מוצר בחינם (והמוצר פה הוא גם העיתון וגם המשלוח).
אני חושב שאפשר בקלות להגיד לאנשים שהמנוי שלהם הוא לחודשיים עם אופציה להארכה, ושהם יצטרכו לאשרר את רצונם בהמשך המנוי בסוף כל תקופה. את הטופס אפשר לשים במקום בולט – למשל, שיכסה את השער של העיתון – כך שגם מי שרק מוציא את הספורט יבחין בו.
אפשר גם לתת לאנשים שעושים את המנוי אפשרויות שונות לחידוש – למשל, שישלח אליהם דוא"ל עם הצעת חידוש בסוף כל תקופה והם יצטרכו לענות ולאשר אותו. הטרטור הוא מחוייב המציאות בדיוק משום שאנחנו לא רוצים שאנשים יגידו סתם "כן" וזהו. הם צריכים לעשות משהו אקטיבי, כמו לענות לדוא"ל ולמלא כמה פרטים.
צודק וקיבלתי את דעתך לגבי האפשרות של מילוי טופס והצורך בטרטור.
האמת שלהגביל מראש את המנוי בזמן ולחייב אנשים לבצע פעולה מסויימת בתום הזמן הזה זה פתרון מעולה. ועדיף שהפעולה תהיה יותר מסתם לסמן X על דף.
אולי צריך לחייב אותם למלא טופס מחודש עם הפרטים שלהם למשלוח ברשת או לחילופין להתקשר לשירות לקוחות ולאשרר להם מחדש את הפרטים. ככה ל"טרטור" יהיה נופך פונקציונלי מלבד הצורך שהוא ממלא בסינון אותם אלו שלא באמת רוצים לקרוא את העיתון.
תרגילים לא מוצלחים להפסקת שליחת העיתון הבייתה חבל שהאמנתי להם . לא רוצים לשלוח לא צריך!
מסכים איתך בנושא הזה
כי זו חוצפה להפסיק את חלוקת העיתון אוטומטית
כי אותו דבר קרה אצלנו בבית
ושטיפלנו אליהםן הם ביקשו עוד לוקחת דמי מנוי