כאשר עברתי לדירה החדשה ברמת גן לפני כשלושה חודשים, הדיירת הקודמת ואני התקשרנו לחברת החשמל והיא שילמה על החשמל בו היא השתמשה עד לאותו רגע ע"פ קריאת מונה. כשבוע לאחר מכן הגיע לתיבת הדואר שלי חשבון על סך 8 שקלים אותם שילמתי באינטרנט בחפץ לב. עברו להם חודשיים נוספים ולפני כשבועיים קיבלתי את חשבון החשמל המלא הראשון שלי בדירה החדשה. פתחתי את המעטפה ובהיתי בתדהמה בסכום של 770 ש"ח.
לאחר שוידאתי שאותו סכום מופיע גם באתר האינטרנט, התחלתי בסבב השוואות. השוויתי את חשבון החשמל שלי עם כל מי שאני מכיר וגיליתי שאנשים בגילי שגרים לבד נוטים לשלם הרבה פחות. הסכום שחברת החשמל ביקשה ממני לשלם היה זהה לסכום שמשלמים הורי בממוצע. מדובר באותה כמות חשמל שצורכת משפחה של ארבעה אנשים (ואבא שלי מאוד אוהב להפעיל את המזגן).
בשלב הזה הבחנתי בכיתוב קטן על החשבון – "חשבון מוגש לפי הערכה. ניתן למסור את מצב המונה בשירות 103 או באינטרנט". בירור נוסף העלה שמאחר וארון החשמל שלי נמצא בתוך הדירה, חברת החשמל "מעריכה" מהי כמות החשמל שבה אני משתמש בהתאם לקריאות שנערכו בדירה בעבר. ככל הנראה בעבר התגורר בדירה מישהו שנהג לצרוך חשמל ללא הכרה.
בדיקה מהירה העלתה שקריאת המונה שלי נמוכה בהרבה מהקריאה המוערכת של חברת החשמל. נכנסתי לאתר האינטרנט, שוטטתי בו קצת ומצאתי את המקום שבו ניתן לדווח על קריאת המונה ולתקן את החשבון האחרון. בתוך יום אחד קיבלתי הודעה שבקשתי התקבלה ובתוך שלושה ימים כבר קיבלתי חשבון חדש ומתוקן לתיבת הדואר שלי. החשבון החדש עמד על 241 שקלים – שליש מן ההערכה המקורית.
אל תקחו את חשבון החשמל שלכם כמובן מאליו, ייתכן שהוא מבוסס על הערכה מקריאות מונה קודמות. על החשבון מודפסת קריאת המונה המוערכת, השוו אותה לקריאת המונה האמיתית ואם יש הבדל רציני, צרו קשר עם חברת החשמל ודווחו להם.
נ.ב.
איך זה שבימינו אין מערכת דיגיטלית שמדווחת לחברת החשמל על צריכת החשמל המדויקת?
איך זה שבימינו אין מערכת דיגיטלית שמדווחת לחברת החשמל על צריכת החשמל המדויקת?
לדעתי הם עדין מפחדים ממחשבים ……
שבוע טוב ידידי תודה על המידע ,
איזו חוצפה!
פשוט ככה. אני מזועזעת שהם בכלל הוציאו כזאת דרישה בלי לאמת לפני כן את מצבך.
אולי הדייר הקודם היה עובד חברת חשמל
?
על גבול הביזיוני
"הערכה"? ממתי בשנות ה2000 אנחנו עוד משלמים לפי אבנים והערכות שיווי ערך?!
למה שיעשו משהו לטובת הצרכן?
ביחוד אם אפשר לדרוש ממנו לשלם סכומים פי 3 מהערך שלהם? כמה אתה חושב יודעים על זה שהסכום הוא "הערכה"? סתם עוד דרך לסחוט כספים כשלא מגיע להם, זה היתרון כשיש רק חברה אחת והיא מונופוליסטית.
אז אסור לסמוך?
כולם לוקחים מה שאפשר לקחת, הם לא דואגים שלא יהיו פאשלות במערכת כי בינינו, מה כבר יש להם להפסיד מהפשלות האלה.
חשמל
האמת שרק התחלתי לקרוא לא הבנתי למה יש לך בעיה עם חשבון של 770 ש"ח בחודש. (אצלי החשבון תמיד בסביבות ה700)
וואי…
באמת חייבים לבדוק את זה. פוסט חשוב בהחלט.
ידעתי שיש הערכה
ואגב יש הערכה גם לדירות שארון החשמל שלהן נמצא בחדר המדרגות, כי זה לא שהם שולחים נציג כל חודש/חודשיים. פעם בחצי שנה בערך יוצא לי חשבון עם סטיה די חדה (לרעתי) לעומת החשבונות האחרים. זה אומר שהם אכן מעריכים ברוב הזמן, אבל כשמגיע הנציג הם מייצבים את החשבון על הערך האמתי. לצערי, חחח.
זו עלות גבוהה מאוד לשנות את המצב
הנוכחי.
יש לי רעיון יותר טוב
חשמל בחינם! http://www.tapuz.co.il/blog/ViewEntry.asp?EntryId=950611
זה קרה רבה במלחמה
אנשים שברחו מהבית לחודש קיבלו חשבון חשמל כאילו היו שם
חשובה העירנות והבדיקה
כמו בכל דבר בחיים,
באמת לא ברור!
קריאת מונה חשמל האם המספר הימני הוא
האם המספר הימני בשעון החשמל הוא 1 קילוואט שעה, או המספר השני מימין? האם מתייחסים למספר הימני שרץ כמו משוגע?
פתרון נוסף
לכל בעיה יש פתרון
לדעתי הם מפחדים
מהעלויות שידרוש מהם להחליף לכולם את המונה. שלא לדבר על הכסף שהם עושים על האנשים שלא יודעים שצריך לוודא שהחשבון נכון.
לא נראה לי שאני היחיד…
אני מתאר לעצמי שיש אנשים שחושבים שזה באמת הסכום שהם צריכים לשלם…
BKF
אם הדייר הקודם היה עובד חברת חשמל לא הייתי אמור לקבל חשבון על 0 עגול? P-:
לא רק שלא חסכוני
זה גם ימנע מהם הכנסה נאה מכל אותם אנשים שלא יודעים שזו הערכה.
אני לא יודע כמה יודעים שהסכום הוא
הערכה. מאחר ואני לא ידעתי אני יכול להניח שמדובר בידע שהוא לא נפוץ במיוחד. מסקרן אותי לדעת אם בבתים חדשים שנבנים יש סוג אחר של מונים…
לא יודע אם אסור לסמוך
אני יודע שמוטב לבדוק. יכול להיות שאין להם אפשרות לקבל מידע על השימוש בזמן אמת והם נאלצים להסתמך על הערכות. הייתי שמח רק אם ההודעה על כך היתה באותיות גדולות יותר בחשבון.
בסופו של דבר זה תלוי בכמה חשמל
את משתמשת.
אצלי הדירה לא הפעלתי את המזגן
גם בחודשי הקיץ. הדירה מוצלת הרוב היום מה שגורם לכך שהיא לא מתחממת יותר מדי ושהספיק לי להפעיל מאוורר בשעות החמות באמת.
את ההוכחה שההערכה לא פועלת רק לרעת
האזרחים 😛
אני מודע לכך שזו עלות גבוהה מאוד
השאלה היא האם החסכון של תיקוני החשבונות ושליחת האנשים לקרוא מונה לא ישתלם להם בסופו של דבר.
כבר קראתי את הפוסט 🙂
עד שלא יימצא פתרון לאגור חום שמש כדי שיהיה חשמל גם בימים המעוננים, אני לא חושב שזה פתרון טוב.
אפשר לחבר מצברים
סוללות וכו`.
אין באמת בעיה עם המצב הקיים
נראה לי גם שאם היית יודע שזה יתאפס, היית נבהל פחות.
לא שמעתי על זה
אבל כאן בעצם נמצאת הבעיה. אנשים נתקלים במקרים ורוב העם לא שומע על זה בכלל…
בהחלט חשובה 🙂
מבחינתי יש בעיה עם המצב הקיים
מדובר בחברה מונופוליסטית שבסופו של דבר מרוויחה על אותם אלו שלא שמים לב לנושא. זאת ועוד, אני צריך לבזבז את הזמן שלי בשביל לעדכן אותם על הטעויות שלהם. האם הם משלמים לי על הזמן הזה? (ונתחשב בכך שהזמן שלי הוא יחסית זול… מה עם אחרים?)
ומה בנוגע לתחזוקה?
למצברים וסוללות וגם לתאים פוטואלקטריים נגרמים נזקיםפ ומצטבר בלאי. להציג את המצב כאילו מדובר בתשלום חד פעמי וזהו זו הטעייה…
תאה, שאר הביוקרת היא עניין אחר
כאן לא נראה לי קשור למונופול.
דיברתי עים החברה
התחזוקה אפסית. איך לעזאזל יכולהיצטבר בלאי? זכוכית מגן וזהו. מה יכולפגוע בהם?