סביר להניח שלא רבים מכם שמעו על תופעת "הדיסקרימינציה הראנדומלית", סביר להניח שחלקכם אף מתקשים להגות את שמה. תופעה מדאיגה זו פוגעת בכל השכבות הציבוריות בישראל. הראשון שכתב על התופעה היה פינחסה.
מן האחרון נתקלה מערכת הבלוג במספר מקרים בוטים של תופעה. מערכת הבלוג חשבה שתופעה זו חדשה, אולם לאחר תחקיר מקיף, הגיעה מערכת הבלוג למסקנה החד משמעית, אין כאן תופעה. בכוונת מערכת הבלוג לחשוף את התופעה. כיוון שהמערכת לא מכירה שם רשמי לתופעה זו, וכיוון שהצעד הראשון בחשיפה ובפתרון תופעות חברתיות קשות הוא שיומן, ברצוננו להציג בפני הקוראים את הבעיה ששמה בישראל: הדיסקרימינציה הרנדומאלית.
הדיסקרימינציה הרנדומאלית היא תופעה קשה מאוד שפוגעת בכל שכבות הציבוריות הישראלית. אין בית בו לא פגעה הדיסקרימינציה הרנדומאלית, אין איש שלא מכיר מישהו שנפגע מתופעה חמורה זו או שמכיר מישהו שמכיר מישהו שמכיר מישהו שנפגע מהדיסקרימינציה הרנדומאלית. ד"ר, חוקר בכיר במחלקה למדעני ההתנהגות באוניברסיטה ישראלית מרכזית שבדק את תופעת הדיסקרימינציה הרנדומאלית טוען שכשלושים אחוז מאזרחי ישראל נפגעו או ייפגעו מהתופעה. ד"ר ממשיך ואומר שקצת פחות משליש מהנפגעים מהתופעה הם עולים חדשים ועובדים זרים השוהים בארץ בצורה לא חוקית. לדברי החוקר: "ההיפגעות מתופעת הדיסקרימינציה הרנדומאלית לא פוסחת על אף קבוצה, מגזר ואפילו תת מגזר בחברה הישראלית." למרות שנתוניו של חוקר זה שנויים במחלוקת, אין עוררין בקרב החוקרים הדנים שההיפגעות מתופעת הדיסקרימינציה הרנדומאלית קיימת בלפחות רבע מהאנשים בשטחי מדינת ישראל או לכל הפחות נחשפו לתופעה אם לא יותר מכך.
מערכת הבלוג לא התעצלה וחקרה את התופעה. הם שאלו אנשים ברחוב את דעתם על התופעה, ואף פנו לד"ר על מנת לקבל חוות דעת מקצועית.
ד"ר במחקריו מצא שתופעת הדיסקרימינציה הרנדומאלית מלווה את החברה הישראלית כבר שנים ארוכות. בעבר, הוא אומר, לא ידענו מקיומה, אולם כל מי שבודק רואה שכבר בימי קום המדינה תופעה זו היכתה גלים. ד"ר טוען שייתכן ששורשי התופעה מגיעים אפילו רחוק יותר. יש מי שטוען שכבר בימי התנ"ך ההיפגעות מתופעת הדיסקרימינציה הרנדומאלית קיימת במלוא עוזה. ד"ר טוען שספרים דוגמת ספר איוב או קהלת מהווים עדויות מוצקות לקיומה של התופעה. "מצאנו גם עדויות ארכיאולוגיות מובהקות לקיום התופעה, וגם במיתולוגיות מקבילות לזו היהודית, כמו היוונית או הנורדית, אנו מוצאים אזכורים רבים למה שכיום אנו יודעים בוודאות שהיא תופעת הדיסקרימינציה הרנדומאלית."
א' מספרת על מקרה אחד של היפגעות מתופעת הדיסקרימינציה הרנדומאלית אותו חוותה על בשרה. "זה היה ביום ראשון" א' מספרת. היא מוסיפה שיום א' זה היה ככל הימים: "לא הרגשתי שום דבר שונה באותו יום. ניגשתי לקצב בסופר השכונתי שלי וביקשתי שתי חתיכות סטייק. פשוט הייתי באמצע דיאטה וסטייקים היה מה שמותר לי לאכול באותו יום של הדיאטה. כיוון שחתיכה אחת של סטייק לא משביעה את רעבוני, ביקשתי שתי חתיכות. הקצב הסתכל עליי והסביר לי שהוא לא מוכר לי שתי חתיכות סטייק." א', עדיין רועדת כשהיא נזכרת בהיפגעות קשה זו, מתקשה למצוא את המלים להמשיך. "אני רעדתי בכל הגוף. מה כבר רציתי? מה כבר ביקשתי?" לאחר הראיון עם מערכת הבלוג, הבינה א' שהיא נפלה קורבן לתופעה חברתית רחבה הרבה יותר ממה ששיערה: "לפני ששמעתי על תופעת הדיסקרימינציה הרנדומאלית לא הייתי מחוברת לכך." היא מודה. וזהו רק קצה המזלג של סיפורה של א'.
את כל הפרטים על התופעה המדוברת תוכלו לקרוא בפוסט תופעת הדיסקרימינציה הרנדומאלית – התחקיר המקיף של מערכת הבלוג או בבלוג המיוחד שנפתח על מנת להילחם בתופעה.
נ.ב.
אם נהניתם לקרוא על התופעה אתם מוזמנים לעזור להם להילחם בה ע"י הוספת כפתורים או הפניות בבלוג שלכם לבלוג הלוחמה.
קודם כל, תודה על ההפניה.
דבר שני, פינחסה מוגדר מגדרית כזכר.
דבר שלישי, לא צריך לקחת כל דבר ברצינות יתירה, אני מקווה.
אכן לא צריך לקחת שום דבר ברצינות יתרה 🙂 סה"כ ניסיתי לשמור על רוח הפוסט המקורי.
בנוגע לזכר ונקבה, מיד מתקן.